Na ameriških univerzah je uveljavljena praksa, da v učnem procesu v znatnem obsegu sodelujejo tudi podiplomski študenti, največkrat (a ne samo) v primerljivih vlogah kot naši pedagoški sodelavci - asistenti. Zlasti je pomembno, da univerze poskrbijo tudi za ustrezno dodatno izobraževanje teh kadrov (t. i. "teaching assistants") v pedagoških veščinah, kot lahko razberemo iz >>tega prispevka. Predvsem je prepričljiva in najbrž posnemanja vredna zelo urejena organizacija (finančna in vsebinska) tega nadgrajevanja znanja.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Kako slovenske univerze poskrbijo za izobraževanje pedagoških kadrov na fakultetah (profesorji, asistenti)?
OdgovoriIzbrišiVesna
Na biologiji se letos pripravlja "tutorstvo" za študente prvih letnikov, kjer sodelujemo tudi študenti.
OdgovoriIzbrišiZnano je, da bolonjski proces v veliki meri posnema anglosaški vzorec visokošolskega izobraževanja. Ta je nedvomno v preteklosti dokazal svoje prednosti in je prav da služi kot model, vendar ne gre pozabiti, da je del uspeha treba pripisati tudi uveljavljeni praksi tutorstva. Zato verjamem v Bologno samo, če bo posnela tudi spremljajoče pojave in rešitve vzorčnega sistema in med drugim uveljavila tutorstvo. Vendar naj dodam: britanski sistem tutorstva temelji na učiteljih - nikakor s tem ne oporekam sodelovanju študentov in menim, da je to lahko zelo koristno, vendar so razlogi, zakaj so tam šli po opisani poti zelo pretehtani.
OdgovoriIzbriši