četrtek, junij 01, 2006
Plagiatorstvo
Prispevek v prvi junijski številki e-revije Inside Higher Education z naslovom »Student Plagiarism, Faculty Responsibility« v zaostrenem tonu predstavlja naraščajočo zaskrbljenost akademskih okolij v ZDA, ki jo povzroča problem t. i. plagiatorstva, torej nepooblaščene uporabe oz. konkretneje kraje z avtorjem identificiranih tekstov. Problem je posebno resen v podiplomskem študiju. Zanimiva je presoja ocenjevalcev problematike, ki za pojav pripisujejo enako odgovornost tako študentom plagiatorjem kot njihovim učiteljem. Presenetljiv je predlog, ko v posameznih primerih zahtevajo celo najostrejše ukrepe, kot je suspenz učiteljev. Nove tehnologije, na katerih temeljijo npr. spletnih viri, so na eni strani olajšali dostop do neizmernih virov tekstnega materiala, a na drugi strani vendarle omogočajo tudi lažje odkrivanje tega prestopništva. V kolikšni meri pa bo eno in drugo vplivalo na učinkovitost izrabe časa v učnem procesu oz. bo učni proces po potrebi preoblikovalo, je seveda drugo vprašanje. O problematiki sem pisal že tudi v tem blogu, ponavljam pa, da bo treba tudi v našem okolju najprej ukrepati v smeri poudarjenega opozarjanja študentov na tako, za akademsko okolje nevredno razvado in nato zaostriti postopke za njeno preganjanje. In tuja praksa opozarja, da je to predvsem naloga akademskih ustanov.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
Prav zaskrbljujoče je.
OdgovoriIzbrišiTrenutno sem nadomestna predmetna učiteljica na eni od slovenskih osnovnih šol. V okviru pouka imamo tudi referate, na koncu katerih morajo učenci podati vire. Šokiral me je stavek učencev: "Viri: .... in internet / google, najdi.si".
No, tudi jaz sem šokirala učence z vprašanjem: "Ali mi dovoliš, da prenesem (PowerPoint) predstavitev na svoj računalnik?" Ko sem jim pojasnila, da gre za njihovo avtorsko delo, so izjavili, da ni, saj so vse/večino pobrali iz interneta (ne napišejo pa niti naslova spletne strani, le: "vir: internet").
Jezi me tudi to, da uporabljajo
Wikipedijo kot osnovno, če ne že edino, gradivo. Po principu COPY + PASTE. Slovarja pa še niso imeli v roki. Tudi uporaba učbenika je večini nekaj neznanega. Kaj šele uporaba npr. drugih knjig, revij, časopisov.
Porabila sem eno uro, da sem jim (laično) razložila, kako je z avtorstvom, kako naj (pravilno) citirajo literaturo in vire ter kako naj vrednotijo podatke na internetu.
Lep pozdrav,
Vesna
Mislim, da ste ravnali povsem pravilno. Problem je najbrž v vseh okoljih precejšen in ga bomo lahko razreševali le po obeh poteh; z izobraževanjem in v nadaljevanju tudi s sankcioniranjem. Tudi sam ugotavljam pri študentih, da se pogosto niti ne zavedajo za kako resen prestopek gre in tudi ne vedo, kako je mogoče velik del problema razrešiti s pravilnim navajanjem virov. In pri tem veliko njih v zgodnji fazi izobraževanja absolvirajo krajši pouk infomatike.
OdgovoriIzbrišiHvalevredno bi res bilo, ko bi danes že v srednji šoli učenci kar v največji meri osvojili osnovna znanja informacijske in "cyber" kulture, saj je uporaba računalnika že v tej fazi izobraževanja danes samoumevna.
Kar zadeva Wikipedijo težko presojam kvaliteto vpisov v slovensko verzijo, ker jo komaj poznam. Nedavna primerjava angleške verzije Wik. z Enc. Britannico pa sploh ni bila tako neugodna!
Lep pozdrav, Franc