Zdaj srečujemo v znanstveni publicistiki logo PeerJ že več kot eno leto, zato je najbrž ta portal znan večini. No, pravzaprav ne gre za portal, ampak za poskus odprtodostopnega revijalnega digitalnega medija, ki naj istočasno uveljavlja odprto dostopnost objavljenih raziskovalnih vsebin in tudi promovira nove oblike kolegialnega ocenjevanja. Ta trenutek v PeerJ pokrivajo biomedicinske vsebine. Zanimiv je nabor avtorjev in ustanoviteljev, pri čemer sta svoje publicistične izkušnje povezala P. Binfield, ki je včasih bil pri PLOS One in J. Hoyt, ki je deloval pri Mendelyju. Konceptualno in materialno pa je pomembno sodeloval internetni vizionar Tim O’Reilly. Revija PeerJ ima poleg revijalne identitete, ki jo danes spremljajo že v večini indeksnih portalov tudi svoj servis predodtisov PeerJ PrePrints. Presenetljiv je njihov poslovni model, ne zahtevajo namreč naročila za bralce, saj so vsebine v odprtem dostopu in ne zaračunavajo avtorjem stroškov objave, zato pa si avtorji z enkratnim vplačilom članarine zagotovijo doživljenjsko pravico objavljanja (število letnih objav je sankcionirano z višino članarine).
Da si je PeerJ pridobil svoj krog prijateljev in občudovalcev dokazuje tudi letošnja aprilska nagrada revije The Chronicle of Higher Education, ki je označila PeerJ za inovacijo leta.
Ni komentarjev:
Objavite komentar