sobota, maj 03, 2008

EUA za Odprti dostop (2)

Kot sem že v prvem zapisu opozoril, se je Združenje evropskih univerz (EUA) aktivno opredelilo do Odprtega dostopa (OD). Med drugim je v Priporočilih svoje "delovne skupine za OD" predlagalo konkretne vzpodbude tako vodstvom univerz kot tudi nacionalnim rektorskim konferencam kako uveljaviti posamezne rešitve OD v nacionalnem raziskovalnem in izobraževalnem prostoru.

Radovednost me je nagnala, da sem skušal najti kakšen znak, kako se je npr. Slovenska rektorska konferenca odzvala na poziv EUA. Prvo presenečenje je bilo, da Slovenska rektorska konferenca nima lastnega spletnega naslova in da je njen obstoj na spletiščih slovenskih univerz komaj omenjen. Če gre za telo z uradnim statusom bi pričakoval, da bi že po zakonodaji o dostopnosti javnih informacij tudi na spletu morala biti kakšna konkretnejša sled njegovega delovanja.

Naslednja moja radovednost je bila, koliko in kakšne zadetke sploh sproži pojem "odprti dostop" v iskalniku Najdi.si. Našel sem res spoštljivih 3532 zadetkov, vendar posebno pretresljivih vsebin med njimi ni bilo, zlasti pa ne takih, ki bi kazale na zelo živahno dejavnost na tem področju. Izplen v slovenskem Googlu je bilo nekoliko skromnejši z 987 zadetki, vendar so bili zadetki vsaj kar zadeva prijaznosti v uporabi bolje razvrščeni. Vendar je tudi tu malo znakov o tehtnejši institucionalni dejavnosti. Nisem še odnehal in sem v Najdi.si vtipkal še geslo "open access"; rezultat me je presenetil s celo 4824 zadetki, vendar razlik v tej fazi nisem analiziral. Morda je vzrok zgolj v preslabotni uveljavljenosti slovenskega pojma v strokovnih krogih. Še čisto za konec: iskanje v Googlu na geslo "open access" prikliče 10.400.000 zadetkov, z omejitvijo na slovenske vsebine pa 10.700 zadetkov.       

Ni komentarjev:

Objavite komentar