petek, julij 11, 2014

Tablice… za kaj le…?

Kolega Miro Pušnik je na FB postavil vprašanje:

…pa kaj bodo delali s tablicami?

In nisem se mogel premagati, da bi ne priložil komentarja… Bom vesel, če naju kdo pouči, da se motiva!

10 komentarjev:

  1. Poceni predvolilni trik, s katerim poskušajo polepšati svoj zelo negativistični PR med "neprepričanimi". Zadnjič jim je to spodletelo z vinjetami. Jaz pa predlagam tablice vsem zapornikom, da lahko tudi drugi tvitajo iz Doba.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ustvarjamo ;) Veliko učbenikov je tudi že dostopnih na spletu... Je pa kar nekaj težav pri uvajanju tablic v pouk, predvsem to, da jih učenci niso še sprejeli kot učni pripomoček. Drugo leto bo, že boljše.

    OdgovoriIzbriši
  3. Seveda je vsak napor dobrodošel, vendar pri takih nacionalnih projektih je vendarle prav, da je pristop poenoten in strokovno neoporečen. Tudi sedanja, večkrat kritizirana "pluralnost" učbenikov je vprašljiva rešitev (baje, da pri posameznih predmetih konkurira kar več učbenikov različnih avtorjev).

    OdgovoriIzbriši
  4. Se strinjam. Menim, da s temi projekti tipajo po našem šolskem prostoru. Me zanima, kakšni bodo rezultati vzporednih raziskav.
    Učbeniki pa so zgodba zase... ena založba ima celo pri enem predmetu kar tri gradiva različnih avtorjev.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zanimivi videi z Madžarske, kjer so uvedli tablice v poseben razred: https://www.youtube.com/playlist?list=PLLlOmfE91494l5omW1S03PsqCHv2jNPNF

    Sama menim, da so tablice prihodnost izobraževanja, je pa v Sloveniji problem, ker večina učiteljev za kaj takega še ni usposobljena. Ni dovolj, da so samo tablice, treba je tudi izobraziti učitelje, jim ponuditi potrebno podporo, to pa mora biti istočasen proces.
    Pri tablicah sicer ni nujno, da se uporablja samo elektronske učbenike (kar sem videla od slovenskih, nisem preveč navdušena), ampak predvsem različne aplikacije in splet.

    OdgovoriIzbriši
  6. @Mirjam: se popolnoma strinjam; ob tablicah bi moral zrasti samostojen projekt s pripravo e-učbenikov in drugih pripomočkov ter usposobljanja učiteljev. To pa ni mačji kašelj, ne konceptualno in ne materialno. A na ta vlak bo treba čimprej stopiti.

    OdgovoriIzbriši
  7. Franc, v Sloveniji imamo samostojne, vzporedne projekte eUčbeniki (trenutni rezultat: http://eucbeniki.sio.si/test/iucbeniki/), projekt eŠolska torba in projekt s tablicami. Menim, da se na tem področju obeta kar nekaj sprememb (novice: http://sio.si), kljub temu, da smo pristopili na to področje pozno in se še iščemo.

    Mirjam, hvala za informacijo o delu na Madžarskem. Posnetke si bom podrobneje ogledala.

    OdgovoriIzbriši
  8. @Vesna in @ Mirjam: In prav v tem vidim naš problem. Prav je da se rojevajo pobude, vendar razpršeno reševanje bo vodilo v nekompatibilne rešitve. Tu mi je bolj všeč madžarski model, ki ga razumem tako, da so oblikovali preskusni vzorec, ki ga nato najbrž želijo uporabiti kot nacionalno rešitev. In všeč mi je tudi, da so se odločil za vrhunsko tehnologijo; trenutno najbolj izpopolnjene tablice v kombinacijami z interaktivnimi tablami.

    OdgovoriIzbriši
  9. Franc, to počnemo tudi mi! Ti projekti že potekajo v sodelovanu z MIZS in ZRSŠ. Projekte so na moje veselje začeli povezovati oz. nas seznanjajo z njihovo vsebino. Tablice imamo na šolah (različni projekti, različne metodologije, različne tablice, različne aplikacije, različne rešitve).

    OdgovoriIzbriši
  10. Mirjam9:00 pop.

    Res je, stvari se dogajajo tudi v Sloveniji, in sicer v okviru raznih projektov, postopoma (kar je sicer prav pri takšnih spremembah), trenutno samo na nekaterih šolah. Mislim, da je trud MIZS in ZRSŠ vsekakor vreden pohvale. Razvijajo tudi e-učbenike, zaenkrat so na voljo samo za naravoslovne predmete.

    Me pa zelo zanima, kdaj bo takšno poučevanje postala praksa na vseh šolah, sploh zaradi finančnih težav. Želim si, da čim prej, s seveda ustreznim usposabljanjem vseh učiteljev, ker je to res izobraževanje po meri 21. stoletja. Mislim, da brez tega pač ne bo več šlo. Seveda pa se mi zdi za res kvalitetno poučevanje pogoj raba tablic 1:1, čeprav bi bilo za učitelje verjetno lažje postopno uvajanje, da se sploh navadijo na napravo.

    OdgovoriIzbriši